Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 11.12.2018, 18:26

Хорошівський ЦРД "Веселка"

Вітаємо Вас на нашому сайті!!!Наша пошта - tsrdveselka@ukr.net
Меню сайту
Погода
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Робота з педагогами

Семінар-практикум для педагогів.

Тема: „Шляхи психологічної допомоги дітям з емоційними

та поведінковими труднощами ”

Мета: підвести педагогів до глибокого розуміння психологічний особливостей агресивних дітей, допомогти їм у використанні нових форм та методів роботи з такими вихованцями, сприяти ефективній взаємодії всіх учасників, посилити потребу в психологічних знаннях, бажання використовувати їх у роботи з дітьми..

Кількість осіб: 22

Час проведення: 2 години.

  1. ВСТУП. ВІДКРИТТЯ СЕМІНАРУ

Мета: ознайомити учасників з регламентом роботи, метою та завданнями семінару.

Хід проведення: вітання учасників, презентація мети, завдань, коментар передумови звернення до даної теми.

Час: 5 хв.

 

  1. ОБГОВОРЕННЯ ТА УХВАЛЕННЯ ПРАВИЛ РОБОТИ ГРУПИ

Мета: обговорити основи ефективної роботи учасників семінару, як важливої умови досягнення поставленої мети та закріпити їх у формі правил групи.

Час: 5 хв.

Ресурси: плакат «Правила роботи групи»

Хід проведення: Для подальшої роботи нам необхідно сформулювати правила роботи, які допоможуть забезпечити позитивні результати діяльності групи. Оберіть варіанти правил визначить актуальність, важливість цього правила ( і після погодження з усією групою тренер чіпляє правило на плакаті.)

  1. ВПРАВА „ОЧІКУВАННЯ ВІД СЕМІНАРУ

Мета: налаштувати педагогів на групову взаємодію та актуалізацію особистісної мотивації до участі у семінарі. Установка на фіксацію та аналіз отриманого на семінарі досвіду (5-10 хв.)

Час: 10 хв.

Ресурси: ватман з намальованою галявиною, паперові квіточки.

 

Ведучий. Нашу психологічну та педагогічну роботу можна уявити як мальовничий та різноманітний прикарпатський ліс, де ми набуваємо досвіду. Тож уявімо собі, що ми вийшли на одну з численних галявин, де на ґрунті наших завдань та очікувань виростають барвисті квіти професійного досвіду. Адже педагог – це насамперед, той, хто завжди вчиться. Тож прошу кожного з вас записати ваші очікування від сьогоднішнього семінару й визначитися, хто з групи їх презентує. Представники груп по черзі ознайомлюють учасників семінару з очікуваннями від семінару. Підсумки фіксують на плакаті.

 

  1. ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ «ОСОБЛИВОСТІ ВИЯВЛЕННЯ АГРЕСІЇ»

Вияви люті з елементами агресивної по­ведінки вперше спостерігаються тоді, коли бажання дитини з якихось причин не вико­нується. Перешкодою до виконання часто є заборона або обмеження з боку дорослого. Дитина хоче отримати іграшку або стрибнути з гірки чи шафи — різноманітність таких ба­жань не має меж. Тільки незначна їх частина може бути втілена без неприємних наслідків для самої дитини та дорослих. У решті випад­ків її вимоги доводиться обмежувати. І ось з'являється реальна загроза для виникнення конфлікту.

Під час аналізу будь-якої поведінки дитини, у тому числі і агре­сивної, потрібно мати на увазі, що сама поведінка залежить від двох факторів: особистісних особливостей людини і ситуації, в якій вона перебуває. Тому самі собою особистісні властивості — це одна з пере­думов поведінки людини. З цього погляду, агресивність як властивість особистості—це лише одна з можливих передумов агресивної поведін­ки. Позаяк агресивна поведінка — це свідомо спланований цілісний поведінковий акт, то його здійснення жадає від індивіда розвинених механізмів регуляції. До них належать пізнавальні механізми, механіз­ми саморегуляції, у тому числі розвинена емоційно-вольова сфера, сфера мотивів, нарешті, самосвідомість, що містить Я-Концепцію, і самооцінка.

 

Тому, коли ми говоримо про агресивність і агресивну поведінку дошкільника, потрібно завжди мати на увазі ступінь розвитку всіх цих параметрів. Очевидно, що нерозвиненість пізнавальної сфери, довільної регуляції поведінки, Я-Концепції, загалом самосвідомості перешкоджає прояву агресивної поведінки як навмисної з метою заподіяння збитків. Тому, характеризуючи агресію в ранньому й молодшому дошкільному віці, слід, насамперед, мати на увазі агресивність дитини, ніж власне агресивну поведінку.

 

  1. РОБОТА З ТЕКСТОМ «ОЗНАКИ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ»

Мета: визначити і назвати ознаки агресивної поведінки дитини.

Час: 10 хв.

Ресурси: аркуші паперу, олівці.

Інструкція: педагоги отримують текст, який необхідно прочитати, проаналізувати і зробити позначки навпроти тої риси поведінки дитини, яка притаманна агресивній дитині.

Презентує результати педагог, який сидить на стільчику з червоним кружечком. (дається перелік рис поведінки дітей з різними емоційними проявами). (Додаток 1)

 

  1. МОЗКОВИЙ ШТУРМ «ПРИЧИНИ, ЯКІ ЗУМОВЛЮЮТЬ РОЗЛАД ПО­ВЕДІНКИ»

Ведучій на ватмані записує всі думки учасників про причини агресивної поведінки дітей.

  1. Непослідовне виховання із суворими покараннями.
  2. Гіпоопіка.
  3. Фізичне знущання над дитиною в сім'ї.
  4. Часта зміна вихователів.
  5. Виховання у малозабезпеченій бага­тодітній сім'ї.
  6. Відсутність батька.
  7. Спілкування на вулиці зі старшими дітьми з відхиленням від норм поведінки.

Знаючи вікові та індивідуальні особли­вості дітей, характер їхніх стосунків з одно­літками, вихователями, батьками, а також засоби впливу на них, педагоги можуть засто­совувати індивідуальний підхід до кожного вихованця і проводити профілактику їхніх агресивних виявів та корекційну роботу, що матиме за мету усунення агресивності в до­шкільнят.

У ранкові години вихователь радо зуст­річає дітей і проводить бесіди на різні теми, пропонуючи їм пригадати випадки, коли вони були роздратовані, ображені. Потім з'ясовує, чому це сталося, І дає поради, як уникнути неприємних почуттів. Але слід пам'ятати, що дитину потрібно сприймати такою, якою вона е, і зауваження спрямовувати не на неї, а на негативну ситуацію.

 

  1. ВПРАВА «СЕРДИТІ КУЛЬКИ»

Мета: допомогти педагогам зрозуміти, як у людині накопичується гнів і як він вири­вається назовні.

Час: 10 хв.

Ресурси: повітряні кульки.

1. Надуйте кульки і зав'яжіть їх. Кулька символізує тіло, а повітря в ній — роздратування, гнів.

— Чи може зараз повітря входити або виходити з кульки?

— Що трапляється, коли почуття пере­повнюють людину?

— Якщо людина переживає роздрату­вання або гнів, чи може вона зупинитися, обміркувати все?

2.  Стрибніть на кульку, щоб вона лус­нула.

— Чи безпечний цей спосіб вираження гніву?

— Якщо кулька — це людина. Що з нею трапилося?

3. Надуйте ще одну кульку.

— Випустіть трохи повітря.

— Кулька зменшилася? Чи вибухнула?

— Чи можна такий спосіб вираження гніву вважати безпечним?

— Чи кулька ціла? Чи нікого не наляка­ла?

Ми контролюємо наші почуття. Здуватимемо кульку повільно, поки вона зо­всім не здується.

Від гніву потрібно звільнятися, цього слід вчитися самим і навчати дітей виражати не­гативні емоції прийнятними способами. Щоб допомогти дітям виразити вербальну агресію, можна пограти в гру «Мішечок» (дитина під­ходить до мішечка і кричить у нього). Позбу­тися фізичної агресії допомагають проведен­ня спортивних змагань, естафет, малювання, ліплення. У момент найбільшого емоційного напруження можна зім'яти і розірвати ар­куш паперу.

 

  1. НАДАННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ «ЯК ДОПОМОГТИ…»

Час: 10 хв.

Ресурси: пам’ятки з рекомендаціями, вправами, рухливими іграми.

У спілкуванні з агресивними дітьми тре­ба виявляти неабияку стриманість, терпіння, пам'ятаючи, що малі забіяки, терори­зуючи інших, самі страждають від власної впертості, гніву, роздратованості. Почуття досади, порушення душевної рівноваги, невдоволення в агресивних дітей не ми­нають, навіть якщо їм не вдається когось скривдити. Цим дітям потрібно дати зро­зуміти, що дорослий — їхній союзник у розв'язанні внутрішніх проблем. Вони ма­ють переконатися, що їх люблять, а окремі вчинки псують враження про них, до того ж не приносять полегшення їм самим. Вихо­вателям слід систематично спілкуватися з сім'єю агресивної дитини з метою вивчення її емоційно-ціннісних взаємин, інтересів, нахилів.

Ознайомлення з пам’ятками, які залишаються вихователям.

 

  1. ВПРАВА «ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТУ ОЧИМА»

Мета: визначити значущість контакту очима в роботі з дітьми.

Час: 10 хв.

Ресурси: аркуші паперу.

Хід проведення: тренер пропонує кільком учасникам (наприклад, трьом) вийти з аудиторії.

Учасники, які залишились у колі, мають визначитись, хто (3-4 особи) буде встановлювати контакт з колегою. Потім всі закривають аркушем паперу пів обличчя, залишаючи відкритими тільки очі.

Учасник, який заходить в аудиторію, має визначити, хто саме встановлює з ним контакт очима.

Питання для обговорення:

?? З якою метою ми виконували це завдання?

?? Чи є контакт очима важливим у роботі з дітьми, батьками чи колегами?

 

  1. ВПРАВА «МАЛЮВАННЯ ОДНИМ ОЛІВЦЕМ»

Мета: сформувати в учасників навички ефективної взаємодії, співпраці та партнерства в роботі з дітьми, колегами.

Час: 20 хв.

Ресурси: аркуші паперу, олівці.

Хід проведення:

  • тренер об’єднує учасників у пари.
  • Кожна пара отримує один аркуш паперу та один олівець.
  • Поклавши перед собою аркуш, обидва учасники беруться за один олівець, ставлять його на аркуш і мовчки, не спілкуючись між собою, за командою тренера починають малювати спільний малюнок.
  • Закінчивши малювати, пари обов’язково мають написати на ньому свої імена, продовжуючи робити це спільно.

Питання для обговорення:

?? Які ваші враження від виконання цього завдання?

?? З якими труднощами вам довелося стикнутися у своїй роботі?

?? Як ви їх долали?

 

  1. ВПРАВА «СИТУАЦІЯ»

Мета: формувати навички практичного застосування отриманих знань.

Час: 10 хв.

Ресурси: аркуші паперу, олівці.

Розділити педагогів на три підгрупи. Кожній групі роздаються картки, де подані ситуації стилів батьківського виховання. Педагогам  необхідно визначити конкретні приклади відповідного батьківського стилю виховання, стиль поведінки дитини і результат такого виховання. (Різке пригнічення агресивної поведінки дитини; ігнорування спалахів агресії в дитини; батьки дають можливість дитині виявити агресію припустимим способом в тактовній формі, забороняють поводитися агресивно щодо інших.) (Додаток 2)

 

  1. ПІДСУМКИ СЕМІНАРУ.

Практична вправа для педагогів «Дерево змін»  

На плакаті (де намальована лісова галявина) зображене дерево без листя. Педагоги дають відповідь на запитання: «Чи змінюють нас діти?» Вибирають запропоновані варіанти листочків (на листочках прикріплений двох сторонній скоч), які прикріплюють на дерево.

Листя жовтого кольору:

  1. я розчарувалася;
  2. я втомилась;
  3. я з нетерпінням чекаю пенсії.

Листя зеленого кольору:

  • я стала толерантною;
  • я стала розуміти проблеми діток;
  • я тепер не можу без них;

 

  1. ЗАВЕРШАЛЬНА ВПРАВА «ТЕПЛО НАШИХ РУК».

Педагогам пропонуються перед виходом потиснути колегам руки і коротко висловити свої побажання, які починатимуться з вислову: «Я вірю…»


Поради педагогам "Як взаємодіяти з гіперактивною дитиною"

Завантажити...

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Корисні сайти





Copyright vol-voldnzMyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz