Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 24.10.2018, 01:58

Хорошівський ЦРД "Веселка"

Вітаємо Вас на нашому сайті!!!Наша пошта - tsrdveselka@ukr.net
Меню сайту
Погода
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Консультації для педагогів

БЕЗПЕКА  ДИТИНИ  В  ДОВКІЛЛІ  

        Дитина, її  життя  і  здоров’я – найвища  цінність  держави. Тож  захистити  її  від  можливих  небезпек  і  навчити  безпечно  взаємодіяти  з  довкіллям – одне  з  провідних  державних  завдань, визначених  у  головному  документі  дошкільної  освіти – Базовому  компоненті.

            У  новій  редакції  Базового  компонента  дошкільної  освіти  виокремлено  такі  освітні  лінії:  «Дитина  в  соціумі», «Дитина  в  природному  довкіллі»,  «Дитина  в  світі  культури»  та  «Дитина  в  сенсорно-пізнавальному  просторі», які  можна  об’єднати  у  два  ємкі  поняття: дитина  в  предметному  і  дитина  в  соціальному  довкіллі. Саме  в  довкіллі  дитина  живе, діє, зростає, пізнає  навколишнє, саму  себе. Тут  вона  уперше  стикається  з  небезпечними  явищами, які  на  жаль  можуть  негативно  позначитися  на  її  здоров’ї  і  життєдіяльності.  Саме  це  викликає  перші  сльози, розгубленість, безпорадність, страхи  дитини, не  підготовленої  до  небезпечних  несподіванок.

           У  широкому  розумінні  довкілля – це, власне  вся  наша  планета  Земля, це  Космос – усе  те, що  певним  чином  впливає  на  життєвий  цикл  людини  як  біологічної  і  соціальної  істоти  та  визначає  його. У вузькому  розумінні  це  поняття  означає  конкретне  середовище, що  безпосередньо  оточує  людину  (природне, предметне, соціальне ). Детальніше  зупинюсь  на  цих  видах  середовища.

           Природне  довкілля – жива  і  нежива  природа, явища  природи. У процесі  спостережень  за  ними  та  дослідницької  діяльності  в  дітей  формується  інтегральний  «образ»  знань  про  природу.

            Предметне  довкілля  -  безпосереднє  оточення, середовище  в  якому  живе  дитина  (сім я, дошкільний  заклад, вулиця ), ті  різноманітні  предмети  побуту  ( посуд, меблі, одяг, електроприлади, сірники, плитка  тощо ), транспорт, будівля, мистецтво, які  слугують  для  задоволення  різних  потреб  людини.

            Соціальне  довкілля – система  взаємин , що  склалась  у  суспільстві, в  конкретному  соціумі; це – люди, суспільство, певна  спільнота, з  якими  дитина  спілкується. Це  довкілля  створюють  самі  люди  за  певними  законами  і  нормами  спілкування; це  суспільні, матеріальні  і  духовні  умови  життєдіяльності  особистості.

            Довкілля  для  дитини – це світ, що  оточує  її  з  перших  днів  життя, який  вона  пізнає  і  який  дає  їй  можливість  формувати   образ  свого  «Я», себе  як  особистості.

Довкілля  має  бути  сприятливим, комфортним, розвивальним  для  дитини, створювати  потенційні  можливості  для позитивного  впливу  різноманітних  чинників  у  їхній  взаємодії  на  фізичний,психічний,інтелектуальний  розвиток  малюка.

        Але, як  не  прикро, довкілля  може  подекуди  й  негативно  позначитися  на  здоров’ї  дитини  і  на  розвитку  її  особистості. Завдання  дорослих  (батьків, вихователів ) – не  тільки  захистити  малюка  від  негараздів  у  довкіллі, а  й  навчити  його  безпечно  поводитися  самостійно  в  будь-якому  довкіллі  ( предметному, природному, соціальному ).

        Саме  тому  в  освітніх  лініях  Базового компонента  дошкільної  освіти  передбачено  дати  дитині  відповідні  знання, прищепити  вміння  й  навички  безпечної  поведінки. Так, в  освітній  лінії  «Особистість  дитини»  зазначено, що  дошкільник  володіє елементарними  знаннями  про  основні  чинники  збереження  безпеки; дотримується  правил  здоров’язбережувальної  поведінки; розуміє, що шкідливо, а  що – корисно  для  організму.

         У  розділі  «Зміст  освіти» означеної освітньої  лінії виокремлено  номінацію  «Безпека  життєдіяльності», в  якій  передбачено  такі  результати  навчання:  «Диференціює поняття «безпечне» і «небезпечне», усвідомлює важливість безпеки життєдіяльності (власної та інших людей). Знає правила безпечного перебування вдома, в дошкільному закладі, на вулиці, на воді, льоду, ігровому, спортивному майданчиках. Орієнтується у правилах поводження з незнайомими предметами та речовинами; пожежної та електробезпеки; користуванні транспортом; в основних знаках дорожнього руху тощо. Знає та може скористатися номером телефону основної служби допомоги (пожежна, медична, міліція); усвідомлює, до кого можна звернутись у критичній ситуації. Володіє навичками безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих».

         Державний  стандарт  дошкільної  освіти  ставить  завдання  навчити  випускника  дошкільного  навчального  закладу  насамперед  чітко  диференціювати  поняття: «безпека»  і  «небезпека», «безпечне»  і  «небезпечне», які  мають  поповнити  активний  словник  дитини  і  стати  дієвими  правилами  поведінки. Це  закарбовано  в  змісті  здоров’я- збережувальної  компетенції  дитини  в  одному  ємкому  словосполученні, а  саме: «дотримання  правил  безпеки  життєдіяльності».

Чинники, які  найчастіше  становлять  небезпеку  для  дітей.

  1. Неблагополучні  сімї, в  яких  можливі  такі  негативні  явища, як насильство  над  дітьми  (фізичне, психічне, емоційне), бездоглядність, знущання  тощо.
  2. Діти  вулиці, безхатьки-дошкільники  за  живих  батьків: негативний  вплив  підлітків  девіантної  поведінки; використання  дітей  дошкільного  віку  дорослими  безхатьками, залучення  їх  до  проти  правних  вчинків  з  негативними  наслідками  ( жебрацтво ).
  3. Незнання  дітьми правил  дорожнього  руху.
  4. Незнання  дошкільниками  правил  пожежної  безпеки, що  може  призводити  до  каліцтва  і  навіть  смерті.
  5. Небезпеку  для  дошкільнят  можуть  становити  ситуації: «сам   удома», «сам  на  воді»  ( на річці, ставку, озері, морі ), «сам  у  лісі»  без  догляду  дорослих.
  6. Небезпека  подекуди  чатує  на  дитину  і  в  ситуації  «дитина – незнайомий  дорослий».

      Завершити  хочеться  висловом: «Чужих  дітей  не  буває». Тож  не  будемо  байдужими  до  жодних  проявів  небезпечної  поведінки  дітей на  вулиці, в  громадських  місцях, у  транспорті. Наша  увага, наша  турбота  і  допомога – найдієвіше  кроки  захисту  дітей  від  будь-якої  небезпеки.


Консультація "Організація і проведення гімнастики пробудження після денного сну"

Дивитися...


Поради молодим вихователям

Дивитися...

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Корисні сайти





Copyright vol-voldnzMyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz