Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 24.10.2018, 02:32

Хорошівський ЦРД "Веселка"

Вітаємо Вас на нашому сайті!!!Наша пошта - tsrdveselka@ukr.net
Меню сайту
Погода
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Консультації

ЧАС ЗВЕРНУТИСЯ ДО ЛОГОПЕДА!!!

    Якщо вашій дитині важко спілкуватися зі своїми однолітками і ви помітили, що її мова значно відстає від норми, зверніться за консультацією до логопеда. Виясніть, що стало причиною. Можливо, ви дуже мало спілкуєтеся зі своєю дитиною, і вона просто не чує розмовної мови. Тоді негайно почніть більше спілкуватись з дитиною, читати казки, вірші, активно займатись малюванням і ліпленням.
Підставою для відвідування логопеда є неправильна вимова звуків.

Свистячі
[c], [з], [ц] – малюк повинен чітко вимовляти до кінця 3-го року життя.

Шиплячі
[ш], [ж], [ч] – до кінця 4- року життя.

Сонорні
[л], [р] – до кінця 5-го року життя.

Якщо ви помітили помилки і вас тривожить мова вашої дитини зверніться до логопеда за консультацією і невідкладно. Чим довше малюк буде картавити і шепелявити, тим міцніше закріпиться у нього неправильна вимова і тим важче буде у майбутньому виправити дефект.


Шнурівка - навіщо вона потрібна?
Дивитися...

 


Якщо Ваша дитина не вимовляє звук «Р».

Потрібно підготувати язик, губи до вимови звуку, а для цього виконуйте артикуляційну гімнастику, наприклад такі вправи:

1. «Сонечко і дощик» - Ви кажете «сонечко» - дитина розтягує губи в усмішку, зубки разом, видно верхні і нижні зуби; «дощик» - зуби так само разом ( не розмикати) - губки витягнути трошечки вперед у вигляді «віконечка», букви «О». Повторити 10 разів.

2. «Чашечка» - рот відкрити, язик висунути вперед і загнути кінчик та бокові краї у вигляді чашечки. Втримувати до 10 сек.

3. «Грибочок» - широкий язичок підняти вгору до піднебіння( але не торкатися його) ; краями язика торкатися корінних зубів. Під’язикова вуздечка утворює ніби «ніжку» грибочка, язик - «шапочку». Втримувати.

4. «Молоточок» - губи та зуби розімкнено на ширину пальця. Кінчик піднятого широкого язика за верхніми зубами на піднебінні. Швидко стукати кінчиком, промовляючи т-т-т, згодом д-д-д-д

Щоб вимовити «Р» треба :

При вимові звуку т-т-т-т чи д-д-д «молоточок» швидко вібрувати пальчиком  підязикову вуздечку. Видих повинен бути сильним.

Згодом пробувати пальчик забирати і продовжувати ривком вимову «р-р-р».

Ця робота може тривати довгий час, поки язик  зміцниться а кінчик  почне самостійно вібрувати, дрижати.

Коли  дитина вимовила ізольований «Р», пробуйте вимовляти його у складах:

- спочатку ра-ра-ра, ри-ри-ри, ре-ре-ре, ру-ру-ру, ро-ро-ро;

згодом:

- слова на початку : рак, риба, ракета, рис, рибалка, рука  і т.п.

згодом:

- в середині : Марина, корабель, кора, море  і т.п.

Успіхів!!!


Якщо Ваша дитина не вимовляє свистячі звуки.

/С,З,Ц /

     Потрібно підготувати язик, губи до вимови звуків, а для цього виконуйте артикуляційну гімнастику, ось такі вправи:

1. «Сонечко і дощик» - Ви кажете «сонечко» - дитина розтягує губи в усмішку, зубки разом, видно верхні і нижні зуби; «дощик» - зуби так само разом ( не розмикати) - губки витягнути трошечки вперед у вигляді «віконечка», букви «О». Повторити 10 разів.

2. «Гірка» - рот відкрити, язик кінчиком зачепити за нижні зуби та «вигнути спинку». Втримувати до 10 сек.

3. «Почистимо зубки» - кінчиком язика «чистити» нижні зуби з середини рота.

Щоб вимовити звук «С» треба все це об’єднати:

   Поставте губи і зуби в позицію «сонечко» - зуби майже разом, губи відсунуті від зубів, розтягнуті в усмішку і не закривають зуби!

   Кінчик язика знаходиться за нижніми зубками (загнутий).

      Для вимови звуку «З» позиція така ж сама, тільки працюють голосові зв’язки. (Можна прикласти дитячу долоньку до горлечка і почути, як гуде «горлечко»)

      Звук «Ц» - це злиття 2-ох звуків  Т+С. Якщо швидко вимовляти їх один за одним, вийде «Ц»

Коли в дитини получився ізольований звук «С», пробуйте вимовляти його у складах:

- спочатку са-са-са, си-си-си, се-се-се, су-су-су, со-со-со;

- потім обернені ас, ис, ес, ус, ос;

- слова на початку : сапка, суп, сало, солома, слива, собака і т.п.

- в середині : капуста, коса, миска і т.п.

Наступним етапом стануть чистомовки:

са-са-са- летить оса
си-си-си - мені принеси      су-су-су - я несу                          

за-за-за-пасеться коза  зу-зу- погодуй козу

Успіхів!!!


Якщо Ваша дитина не вимовляє шиплячі звуки.

/ Ш, Ж, Ч /

Потрібно підготувати язик, губи до вимови звуків, а для цього виконуйте артикуляційну гімнастику, наприклад такі вправи:

1. «Сонечко і дощик» - Ви кажете «сонечко» - дитина розтягує губи в усмішку, зубки разом, видно верхні і нижні зуби; «дощик» - зуби так само разом ( не розмикати) - губки витягнути трошечки вперед у вигляді «віконечка», букви «О». Повторити 10 разів.

2. «Чашечка» - рот відкрити, язик висунути вперед і загнути кінчик та бокові краї у вигляді чашечки. Втримувати до 10 сек.

3. «Грибочок» - широкий язичок підняти вгору до піднебіння( але не торкатися його) ; краями язика торкатися корінних зубів. Під’язикова вуздечка утворює ніби «ніжку» грибочка, язик - «шапочку». Втримувати.

Щоб вимовити звук «Ш» треба все це об’єднати:

   Поставте губи і зуби в позицію «віконечко» - зуби разом, губи відсунуті від зубів, округлені і не закривають зуби!

   Язик широкий з загнутим кінчиком і краями піднятий вгору за верхні зуби до піднебіння, але його не торкається, бокові краї язика притиснуті до корінних зубів.

   Зуби зімкнути і видихати сильно. ( повітря проходитиме через середину язика).

 

Для вимови звуку «Ж» позиція така ж сама, тільки працюють голосові зв’язки. ( Можна прикласти дитячу долоньку до горлечка і почути, як гуде «горлечко»)

Звук «Ч» - це злиття 2-ох звуків  Т+Ш. Якщо швидко вимовляти їх один за одним, вийде «Ч»

Коли  дитина вимовила ізольований «Ш», пробуйте вимовляти його у складах:

- спочатку ша-ша-ша, ши-ши-ши, ше-ше-ше, шу-шу-шу, шо-шо-шо;

- потім обернені аш, иш, еш, уш, ош;

- слова на початку : шапка, шибка, шубка, шило. шум, шафа і т.п.

- в середині : машина, кошик, мишка і т.п.

 

Наступним етапом стануть чистомовки:

ша-ша-ша - на горі миша
ши-ши-ши - мені напиши

шу-шу-шу - я пишу                           Ша-ша-ша - солодка каша

                     ( слухати уважно вимову!!!)

Успіхів!!!


Причини мовних порушень

 

  • Органічні ( Механічні)
  • Функціональні
  •  Соціально-психологічні
  • Психоневрологічні

Органічні травми, хворобливі процеси, які пошкоджують різні ланки центрального та периферичного відділів мовного апарату  ( алалія, афазія, дислалія ).

Функціональні  - при яких не відмічається ніяких органічних змін в структурі мовних органів, або в нервовій системі. Причиною може бути негармонійний розвиток процесів гальмування та збудження. В кризовий період формування мови дитина перезбуджена, нервова, в результаті формування асоціативних волокон може не відбутися, і звук не встановлюється.

Соціально-психологічні -  неправильні вимоги в вихованні дитини, сюсюкання, неблагополучне соціальне середовище, спілкування «до стінки» без зорового зосередження, виконування всіх бажань, навіть якщо дитина нічого не просить.

Психоневрологічнірозумова відсталість, порушення процесів запам’ятовування та відтворення, порушення уваги.

  Для нормального мовного розвитку дитини спілкування повинно бути значущим, проходити на емоційно-позитивному фоні, стимулювати до відповіді.

 

 Вплив на мовленнєвий розвиток мають :

- схильність ( спадковість );- період, коли відбувся вплив позитивний чи негативний.

Всі причини бувають первинні та вторинні.

В залежності від часу впливу несприятливих умов :

- перинатальна патологія ( обумовлена хворобами в період вагітності а також акушерська патологія );

- натальна патологія ( на першому році життя дитини – інфекційні захворювання, інтоксикації );

- постнатальна патологія ( в період становлення мови або коли мова вже сформована)   Заїкання, афазія, закрита ринолалія, дизартрія.


 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Корисні сайти





Copyright vol-voldnzMyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz